Roczny plan pracy Przedszkola w Szymanowie na rok szkolny 2019/2020
Podstawa prawna:
Plan opracowany został w oparciu o:
Główne zadania dydaktyczno- wychowawczo i opiekuńcze na rok szkolny 2019/2020
Cel: kultywowanie tradycji narodowych – 80 rocznica wybuchu drugiej wojny światowej i 100-lecie odzyskania niepodległości Rawicza. Kształtowanie u dzieci poczucia własnej tożsamości, budowanie świadomości narodowej, kształtowanie poczucia więzi z najbliższym otoczeniem.
Cel: kształtowanie aktywności dziecięcej, rozbudzanie zainteresowań proponowanymi formami pracy w zakresie edukacji matematycznej, nabywanie wiadomości i umiejętności niezbędnych do rozpoczęcia nauki szkolnej, rozwijanie umiejętności praktycznego zastosowania kompetencji matematycznych w codziennym życiu.
Cel: zapoznanie i przestrzeganie przed niektórymi uzależnieniami.
Cel: uświadomienie dzieciom roli mediów elektronicznych i internetu we współczesnym świecie oraz zwrócenie uwagi na wynikające z nich niebezpieczeństwa.
Wyposażenie dzieci w umiejętności bezpiecznego korzystania z nowych mediów.
Roczny plan pracy wychowawczo-dydaktycznej Zespołu zatwierdzony Uchwałą Rady Pedagogicznej nr II z dnia 29.08.2019 r.
Spis treści zawartych w planie:
Termin |
Zadanie |
2 września2019 r.
|
Rozpoczęcie roku szkolnego Zebranie ogólne z rodzicami |
Wrzesień 2019r. |
Poznanie zawodu leśniczego, Krasnolipki |
Wrzesień 2019 r. |
Dzień przedszkolaka |
Wrzesień 2019r. |
Akcja „Sprzątania świata” |
Wrzesień 2019r. |
Zebranie grupowe |
Wrzesień 2019r. |
Dzień chłopaka |
Październik 2019 r. |
Dzień Edukacji Narodowej |
Listopad 2019r. |
Święto dyni |
Listopad 2019r. |
Wszystkich Świętych – polegli żołnierze |
Listopad 2019 r. |
Święto Niepodległości |
Listopad 2019 r. |
Zebrania grupowe z rodzicami- przekazanie informacji o dziecku |
Listopad 2019 r. |
„W krainie wiatraków” – lekcja muzealna |
Listopad 2019 r. |
Andrzejki |
Grudzień 2019 r. |
Mikołajki |
Grudzień 2019 r. |
Spotkanie wigilijne |
Styczeń / luty2020 r. |
Dzień babci i dziadka |
Styczeń/ luty 2020 r. |
Balik karnawałowy |
Styczeń 2020 r. |
Zebranie z rodzicami |
Styczeń 2020 r. |
„W warsztacie kowala” – lekcja muzealna |
Styczeń 2020 r. |
Zwiedzanie Rawicza, spacer po plantach |
Luty 2020 r. |
Dochodowa zabawa karnawałowa |
Luty 2020 r. |
Walentynki |
Marzec 2020 r. |
Dzień kobiet |
Marzec 2020 r. |
Pierwszy dzień wiosny |
Kwiecień 2020 r. |
Wizyta w Dolinie Baryczy |
Kwiecień 2020 r. |
Zajączek |
Kwiecień 2020 r. |
Zebranie z rodzicami |
Maj 2020 r. |
Dzień Flagi |
Maj 2020 r. |
Wycieczka do remizy strażackiej |
Maj 2020 r. |
Pasieka pszczelarska |
Maj 2020 r. |
Festyn biblioteczny |
Maj 2020 r. |
Wizyta w kl. I |
Maj 2020 r. |
Festyn rodzinny |
Maj/czerwiec 2019 r. |
Wycieczka turystyczna |
Czerwiec 2020 r. |
Pożegnanie starszaków |
|
|
|
|
|
|
|
|
Kalendarium Przedszkola w Dębnie Polskim na rok szkolny 2019/2020
Termin |
Zadanie |
2 września2019 r.
|
Rozpoczęcie roku szkolnego Zebranie ogólne z rodzicami |
Wrzesień 2019r. |
Poznanie zawodu leśniczego, Krasnolipki |
Wrzesień 2019r. |
Wizyta policjantów |
Wrzesień 2019 r. |
Dzień przedszkolaka |
Wrzesień 2019r. |
Akcja „Sprzątania świata” |
Wrzesień 2019r. |
Zebranie grupowe |
Wrzesień 2019r. |
Dzień chłopaka |
Październik 2019 r. |
Dzień Edukacji Narodowej |
Październik/listopad |
Sadzenie drzewek |
Listopad 2019 r. |
Wszystkich Świętych |
Listopad 2019 r. |
Święto Niepodległości |
Listopad 2019 r. |
Zebrania grupowe z rodzicami- przekazanie informacji o dziecku |
Listopad 2019 r. |
„W krainie wiatraków” – lekcja muzealna |
Listopad 2019 r. |
Andrzejki |
Grudzień 2019 r. |
Mikołajki |
Grudzień 2019 r. |
Spotkanie wigilijne |
Styczeń 2020 r. |
Dzień babci i dziadka |
Styczeń 2020 r. |
Balik karnawałowy |
Styczeń 2020 r. |
Zebranie z rodzicami |
Styczeń 2020 r. |
„W warsztacie kowala” – lekcja muzealna |
Styczeń 2020 r. |
Zwiedzanie Rawicza, spacer po plantach |
Luty 2020 r. |
Dochodowa zabawa karnawałowa |
Luty 2020 r. |
Walentynki |
Marzec 2020 r. |
Dzień kobiet |
Marzec 2020 r. |
Pierwszy dzień wiosny |
Kwiecień 2020 r. |
Wizyta w Dolinie Baryczy |
Kwiecień 2020 r. |
Zajączek |
Kwiecień 2020 r. |
Zebranie z rodzicami |
Maj 2020 r. |
Dzień Flagi |
Maj 2020 r. |
Wycieczka do remizy strażackiej |
Maj 2020 r. |
Pasieka pszczelarska |
Maj 2020 r. |
Festyn biblioteczny |
Maj 2020 r. |
Wizyta w bibliotece pedagogicznej |
Maj 2020 r. |
Wizyta w kl. I |
Maj 2020 r. |
Dzień Matki |
Maj/czerwiec 2020 r. |
Wycieczka turystyczna |
Czerwiec 2020 r. |
Festyn rodzinny |
Czerwiec 2020 r. |
Pożegnanie starszaków |
|
|
„Nasze przedszkole” - Małgorzata Kwaśniewska, Wiesława Żaba-Żabińska,
„Dziecięca Matematyka” Ewa Zielińska, Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.
Temat uroczystości i imprezy |
Termin |
Andrzejki |
Listopad 2019 r. |
Mikołajki |
Grudzień 2019 r. |
Wieczór wigilijny |
Grudzień 2019 r. |
Dzień Babci i Dzień Dziadka |
Styczeń /luty 2020 r. |
Bal karnawałowy |
Styczeń /luty 2020 r. |
Pierwszy dzień wiosny |
Marzec 2020 r. |
Tydzień bibliotek |
Maj 2020 r. |
Dzień Matki |
Maj 2020 r. |
Festyn rodzinny |
Czerwiec 2020 r. |
Pożegnanie starszaków |
Czerwiec 2020 r. |
|
|
|
|
Harmonogram imprez i uroczystości przedszkolnych Przedszkola w Dębnie Polskim
Temat uroczystości i imprezy |
Termin |
|
|
Andrzejki |
Listopad 2019 r. |
Mikołajki |
Grudzień 2019 r. |
Wieczór wigilijny |
Grudzień 2019 r. |
Dzień Babci i Dzień Dziadka |
Styczeń /luty 2020 r. |
Bal karnawałowy |
Styczeń /luty 2020 r. |
Pierwszy dzień wiosny |
Marzec 2020 r. |
Tydzień bibliotek |
Maj 2020 r. |
Dzień Matki |
Maj 2020 r. |
Festyn rodzinny |
Czerwiec 2020 r. |
Pożegnanie starszaków |
Czerwiec 2020 r. |
IV Plan współpracy z rodzicami Przedszkola w Szymanowie
Zadania |
Formy realizacji |
Termin |
Planowanie rozwoju przedszkola |
* przedstawienie założeń programu rozwoju przedszkola na rok szkolny 2019/2020, · zapoznanie rodziców ze statutem przedszkola i innymi dokumentami, · bieżące informowanie rodziców o planach wychowawczo-dydaktycznych |
Wrzesień |
Wspieranie mechanizmów uczenia się dziecka – stymulowanie wyobraźni, zachęcanie do rozwiązywania problemów |
· Zapoznanie rodziców z podstawą programową – omówienie zadań przedszkola oraz spodziewanych efektów rozwojowych uzyskanych przez dziecko na zakończenie edukacji przedszkolnej, · wykaz programów wychowania przedszkolnego dopuszczonych do użytku, · organizowanie działań wynikających z założeń podstawy programowej i realizowanych programów wychowania przedszkolnego, · planowanie działań wychowawczych mających na celu eliminowanie sytuacji stanowiących zagrożenie dla dziecka, · wzmacnianie właściwych zachowań poprzez stosowanie akceptowanego przez społeczność przedszkolną systemu nagród i kar, · praca indywidualna i zespołowa z dziećmi wymagającymi wsparcia – przedstawienie celów pracy indywidualnej i grupowej z dzieckiem, · organizacja zajęć otwartych, warsztatów, · udział rodziców w wycieczkach, · pomoc rodziców w organizowaniu imprez, uroczystości, · włączanie rodziców do udziału w konkursach organizowanych dla dzieci i rodziców, · przekazanie rodzicom informacji o gotowości do podjęcia nauki w szkole, · prezentacja ważnych informacji na tablicy ogłoszeń dla rodziców. |
Cały rok szkolny |
Organizacja pomocy psychologiczno- |
· Omówienie celu organizowanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, informowanie rodziców o potrzebie organizowania pomocy psychologiczno-‑pedagogicznej oraz systematycznie o postępach dziecka, kontynuacja pracy z dzieckiem w domu zgodnie z zaleceniami nauczyciela, terapeuty, · obserwacja dzieci pod kątem wyłonienia potrzeb w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, · rozmowy z rodzicami na temat ich obaw, obserwacji, niepokojących zachowań dzieci |
Cały rok szkolny |
Rozwijanie wrażliwości estetycznej dziecka w odniesieniu do wartości tkwiących w sztuce i w naturze, wyrażanie piękna, estetyki ruchu i zachowania we własnej działalności, nie tylko artystycznej |
· organizacja spotkań z artystami – np. tancerzami, aktorami, malarzami organizowanie zabaw pantomimicznych, teatralnych, plastycznych zabawy rytmiczno-taneczne, · zabawy i zajęcia rozwijające samodzielność w wykonywaniu codziennych czynności samoobsługowych, · rozwijanie wrażliwości dziecka |
Cały rok szkolny |
Plan współpracy z rodzicami Przedszkola w Dębnie Polskim
Zadania |
Formy realizacji |
Termin |
Planowanie rozwoju przedszkola |
* przedstawienie założeń programu rozwoju przedszkola na rok szkolny 2019/2020, · zapoznanie rodziców ze statutem przedszkola i innymi dokumentami, · bieżące informowanie rodziców o planach wychowawczo-dydaktycznych |
Wrzesień |
Wspieranie mechanizmów uczenia się dziecka – stymulowanie wyobraźni, zachęcanie do rozwiązywania problemów |
· Zapoznanie rodziców z podstawą programową – omówienie zadań przedszkola oraz spodziewanych efektów rozwojowych uzyskanych przez dziecko na zakończenie edukacji przedszkolnej, · wykaz programów wychowania przedszkolnego dopuszczonych do użytku, · organizowanie działań wynikających z założeń podstawy programowej i realizowanych programów wychowania przedszkolnego, · planowanie działań wychowawczych mających na celu eliminowanie sytuacji stanowiących zagrożenie dla dziecka, · wzmacnianie właściwych zachowań poprzez stosowanie akceptowanego przez społeczność przedszkolną systemu nagród i kar, · praca indywidualna i zespołowa z dziećmi wymagającymi wsparcia – przedstawienie celów pracy indywidualnej i grupowej z dzieckiem, · organizacja zajęć otwartych, warsztatów, · udział rodziców w wycieczkach, · pomoc rodziców w organizowaniu imprez, uroczystości, · włączanie rodziców do udziału w konkursach organizowanych dla dzieci i rodziców, · przekazanie rodzicom informacji o gotowości do podjęcia nauki w szkole, · prezentacja ważnych informacji na tablicy ogłoszeń dla rodziców. |
Cały rok szkolny |
Organizacja pomocy psychologiczno- |
· Omówienie celu organizowanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, informowanie rodziców o potrzebie organizowania pomocy psychologiczno-‑pedagogicznej oraz systematycznie o postępach dziecka, kontynuacja pracy z dzieckiem w domu zgodnie z zaleceniami nauczyciela, terapeuty, · obserwacja dzieci pod kątem wyłonienia potrzeb w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, · rozmowy z rodzicami na temat ich obaw, obserwacji, niepokojących zachowań dzieci |
Cały rok szkolny |
Rozwijanie wrażliwości estetycznej dziecka w odniesieniu do wartości tkwiących w sztuce i w naturze, wyrażanie piękna, estetyki ruchu i zachowania we własnej działalności, nie tylko artystycznej |
· organizacja spotkań z artystami – np. tancerzami, aktorami, malarzami organizowanie zabaw pantomimicznych, teatralnych, plastycznych zabawy rytmiczno-taneczne, · zabawy i zajęcia rozwijające samodzielność w wykonywaniu codziennych czynności samoobsługowych, · rozwijanie wrażliwości dziecka |
Cały rok szkolny |
V Plan współpracy Przedszkola w Szymanowie ze szkołą podstawową
Termin |
Zadania i sposoby realizacji |
Nauczyciele odpowiedzialni za realizację zadania |
Miejsce realizacji zadania |
Luty 2019 r. |
· Zwiedzanie budynku szkoły wewnątrz (sale lekcyjne, świetlica, szatnia, sala gimnastyczna, stołówka), · wizyta w bibliotece szkolnej |
Nauczyciele grup przedszkolnych, wyznaczony nauczyciel ze szkoły, bibliotekarz |
Budynek szkolny |
Maj 2019 r. |
· Udział przedszkolaków w lekcji w klasie I · Wspólne zabawy na boisku sportowym i placu zabaw. |
Nauczyciel grupy przedszkolnej nauczyciel kl. I |
Szkoła |
Plan współpracy Przedszkola w Dębnie Polskim ze szkołą podstawową
Termin |
Zadania i sposoby realizacji |
Nauczyciele odpowiedzialni za realizację zadania |
Miejsce realizacji zadania |
Luty 2020 r. |
· Zwiedzanie budynku szkoły wewnątrz (sale lekcyjne, świetlica, szatnia, sala gimnastyczna, stołówka), · wizyta w bibliotece szkolnej |
Nauczyciele grup przedszkolnych, wyznaczony nauczyciel ze szkoły, bibliotekarz |
Budynek szkolny |
Maj 2020 r. |
· Udział przedszkolaków w lekcji w klasie I · Wspólne zabawy na boisku sportowym i placu zabaw. |
Nauczyciel grupy przedszkolnej nauczyciel kl. I |
Szkoła |
VI Harmonogram wycieczek Przedszkola w Szymanowie
Tematyka wycieczek |
Osoby odpowiedzialne, termin realizacji, grupa wiekowa |
Spacery i wycieczki w obrębie wsi:
· las · pola · łąka, · gospodarstwo rolne, · pasieka pszczelarska, · remiza strażacka ,
|
Nauczyciele grupy, wg kalendarium |
Wycieczki poza wieś:
· teatr – dom kultury, · muzeum, · planty, · szkoła, · biblioteka miejska, · leśniczówka, · rezerwat przyrodniczy – Dolina Baryczy, · wycieczka turystyczna (park dinozaurów - Lubin)
|
Nauczyciele grup, wg kalendarium |
Harmonogram wycieczek Przedszkola w Dębnie Polskim
Tematyka wycieczek |
Osoby odpowiedzialne, termin realizacji, grupa wiekowa |
Spacery i wycieczki w obrębie wsi:
· las · pola · łąka, · gospodarstwo rolne, · pasieka pszczelarska, · remiza strażacka ,
|
Nauczyciele grupy, wg kalendarium |
Wycieczki poza wieś:
· teatr – dom kultury, · muzeum, · planty, · szkoła, · biblioteka miejska, · leśniczówka, · rezerwat przyrodniczy – Dolina Baryczy, · wycieczka turystyczna (park dinozaurów - Lubin)
|
Nauczyciele grup, wg kalendarium |
VII Harmonogram zebrań rady pedagogicznej Zespołu Przedszkolnego w roku szkolnym 2019/2020
Lp. |
Termin |
Rodzaj rady pedagogicznej |
Tematyka (propozycje porządku zebrania) |
1. |
Sierpień |
Rada organizacyjna |
1. Przedstawienie nowych zarządzeń władz oświatowych i gminnych. 2. Zatwierdzenie rocznego planu pracy na rok szkolny 2019/2020 3. Przedstawienie treści regulaminu rady pedagogicznej. 4. Tygodniowa organizacja pracy w nowym roku szkolnym – opinia rady pedagogicznej. 5. Przydział czynności dodatkowych wykonywanych w ramach wynagrodzenia. 6. Przedstawienie statutu przedszkola 7. Ustalenie organizacji WDN-u. 8. Przegląd pomieszczeń i ogrodu przedszkolnego – stopień przygotowania do rozpoczęcia roku szkolnego |
2. |
Wrzesień |
Rada organizacyjna |
1. Przedstawienie i przyjęcie do realizacji planu nadzoru pedagogicznego. 2. Zmiany w procedurach awansu zawodowego nauczyciela. 3. Zapoznanie ze sposobem prowadzenia dokumentacji pedagogicznej |
3. |
Listopad |
Rada szkoleniowa |
1. Szkolenie rady pedagogicznej. Temat szkolenia powinien wynikać z zadań pracy przedszkola na dany rok. 2. Sprawy bieżące – przedstawienie do zaopiniowania założeń planu finansowego przedszkola na kolejny rok budżetowy |
4. |
Styczeń–luty |
Rada podsumowująca |
1. Przedstawienie raportu zespołu ewaluacyjnego za I półrocze działalności wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu. 2. Informacje dyrektora o nadzorze pedagogicznym sprawowanym w I półroczu. 3. Wypracowanie wniosków i kierunków zadań do pracy na II półrocze bieżącego roku szkolnego. 4. Przedstawienie wyników pracy indywidualnej, wspierającej rozwój prowadzonej w I półroczu przez nauczycieli (zajęcia wyrównawcze, zajęcia z dzieckiem zdolnym). 5. Omówienie wyników dokonanych obserwacji rozwoju dziecka |
5. |
Kwiecień |
Rada szkoleniowa |
1. Informacja o gotowości szkolnej dzieci. 2. Przedstawienie i zaopiniowanie arkusza organizacji pracy na kolejny rok szkolny. 3. Szkolenie rady pedagogicznej według harmonogramu. 4. Wydanie opinii o programach wychowania przedszkolnego realizowanych w bieżącym roku szkolnym – ewaluacja. 5. Wnioski o dopuszczenie do użytku programów wychowania przedszkolnego na nowy rok szkolny |
6. |
Czerwiec |
Rada podsumowująca |
1. Raport ewaluacji wewnętrznej za rok szkolny – przedstawienie przez zespoły ds. ewaluacji. 2. Sprawozdanie z wewnętrznego nadzoru pedagogicznego dyrektora za miniony rok. 3. Podsumowanie rocznej pracy przedszkola, wnioski do pracy na kolejny rok szkolny |
VII Zespoły zadaniowe:
1.Zespół do spraw pomocy psychologiczno – pedagogicznej: Alina Klimaszewska, Karolina Samol.
2.Zespół do ewaluacji wewnętrznej – Violetta Janowska, Beata Niedbała
3.Zespół do spraw nowelizacji aktów prawnych (statut i regulaminy ) – Justyna Tokarz, Beata Niedbała, Tomasz Machowiak
4.Zespół do spraw promocji i uroczystości – Alina Klimaszewska, Beata Niedbała
"Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat."
63-900 Rawicz
Szymanowo 5